Tysiac slow

Temat: Charytatywny turniej siatkowki
Na pewno zagra drużyna z Dąbrówki, gimnazjum Susz, swój udział zapowiedzieli też Zryw Volley Iława, Ząbrowo,. zadeklarowali się : Smakosz Tczew, oraz ZS Malbork, może zjawią się Piaski Malbork, dziś słyszałem, że może zjawi się jakaś drożyna z Tucholi. Może będą 3 zespoły żeńskie: Gimnazjum Susz, Gimnazjum Kisielise oraz Volley Vasyl.
Ogłoszenie o turnieju rozdaliśmy podczas rozgrywek Ligi Siatkówki w Malborku, Iławie, a w piątek rozdamy w Suszu.
Przed rozpoczęciem turnieju postaram się umieścić info na www.basten-kamieniec.pl
Źródło: dervish.wsisiz.edu.pl/~sowinskg/Susz/showthread.php?t=2578



Temat: OKP im. L. Wyczółkowskiego 'O cisową gałązkę'
KONKURS POETYCKI "O cisową gałązkę" im. Leona Wyczółkowskiego

Organizator:
Gminna Biblioteka Publiczna w Cekcynie
ul. Szkolna 2
89-511 Cekcyn
tel. 052 33 47 568
e-mail: bibliotekacekcyn@las.pl

Cele konkursu:
- pobudzanie wrażliwości poetyckiej i aktywności twórczej w dziedzinie poezji,
- ujawnienie oraz promocja rodzimych talentów literackich,
- szerzenie wśród dzieci i młodzieży kultury literackiej i czytelniczej.

Regulamin:
1. Uczestnikami konkursu mogą być uczniowie wszystkich typów szkół (szkoły podstawowe, gimnazja, szkoły średnie i wyższe), w wieku do lat 26.
2. Warunkiem udziału w konkursie jest nadesłanie w maszynopisie zestawu utworów zawierającego: od 1 do 3 utworów (nie więcej), różnych lub tworzących całość. Każdy wiersz powinien być podpisany godłem (pseudonimem) i nadesłany w 4 egzemplarzach (może być w wersji elektronicznej). Do zestawu utworów trzeba dołączyć zaklejoną kopertę, na której należy wpisać tylko samo godło oraz wiek autora. Koperta ta powinna zawierać następujące informacje: imię i nazwisko autora, adres, telefon oraz nazwę szkoły.
3. Na konkurs nie należy przysyłać prac wcześniej publikowanych i nagradzanych.
4. Tematyka prac dowolna, mile widziane wiersze inspirowane pięknem Borów Tucholskich.
5. Prace należy dostarczyć do 16 lipca br. na adres:

Gminna Biblioteka Publiczna w Cekcynie
ul. Szkolna 2
89-511 Cekcyn
tel. 052 33 47 568
e-mail: bibliotekacekcyn@las.pl

6. Oceny utworów dokona jury powołane przez organizatora.
7. Organizator przewiduje nagrodę dla jednej osoby, możliwe są też wyróżnienia.
8. Nagrodzone oraz wyróżnione utwory zostaną zaprezentowane szerokiej publiczności podczas wieczoru poetyckiego w sierpniu br.
9. Organizator nie zwraca nadesłanego tekstu i jednocześnie zastrzega sobie możliwość opublikowania nagrodzonych utworów.
10. W sprawach spornych nie ujętych w regulaminie decyzję podejmują organizatorzy.


http://poezja-polska.art....hp?readmore=144
Źródło: ged.kylos.pl/miedzywersami/viewtopic.php?t=8482


Temat: Konkurs Ornitologiczny w Tucholi
Chciałbym poprawić nasz wizerunek w oczach gości tego forum niekoniecznie sokolników, dlatego zamieściłem ten temat.

W piątek 14 marca 2008 r. odbyła się VII edycja Regionalnego Konkursu Ornitologicznego
"Ptaki drapieżne - nasi sprzymierzeńcy".
W eliminacjach na szczeblu szkolnym wzięło udział 124 osób z 9 gimnazjów, do rozwiązania testu półfinałowego przystąpiło 28 uczniów. Na 60 punktów możliwych do zdobycia najlepszy wynik wyniósł 44 poprawnych odpowiedzi, a najsłabszy to 21 poprawnych odpowiedzi. Przed rozpoczęciem rundy finałowej uczestnicy konkursu zwiedzili naszą szkołę.
Każdy z finalistów musiał odpowiedzieć na pięć pytań, miał do wyboru 5 kategorii: MORFOLOGIA, BIOLOGIA, ANATOMIA, OCHRONA I PRAWO, ROZPOZNAWANIE. W każdej kategorii pytania były podzielone na pięć stopni trudności- za 10, 20, 30, 40 i 50 pkt.
W ramach nagród rozdaliśmy między innymi: 5 lornetek, torbę turystyczną, książki o tematyce przyrodniczej oraz wiele materiałów dotyczących edukacji przyrodniczych na płytach CD.
Każdy uczestnik konkursu otrzymał pamiątkowy dyplom i budkę lęgową. Gimnazjum ucznia, który wygrał zmagania konkursowe, otrzymało puchar ufundowany przez Dyrektor ZSL w Tucholi.
Dokładne sprawozdanie jest na naszej stronie: www.zakonsokolnikow.com.pl

Proponuję , żeby na stronach tego forum popracować trochę nad naszym wizerunkiem, bo zapalczywe dyskusje bardzo nam go psują.
Jeżeli dla niektórych esencją sokolnictwa jest wspaniały atak naszego „sokoła” to przypomnę, że każdy myśliwy powinien zająć się ochroną zwierzyny, jej hodowlą a dopiero po osiągnięciu sukcesów w/w dziedzinach może przystąpić do pozyskania. Podobnie jest dziś w sokolnictwie.

Zapraszam do prezentowania swojej działalności edukacyjno-ochroniarskiej. Jak nas widzą-tak o nas piszą.
MN
Źródło: sokolnictwo.pl/forum/viewtopic.php?t=433


Temat: Puchar Borów Tucholskich na Kociewiu
III Marsze na Orientację
Wormsak – „W głąb króliczej nory”

Puchar Borów Tucholskich – 3 etap

REGULAMIN:
1.TERMIN:
09.05.2009r. (sobota)

2. ORGANIZATOR:
Star Worms – grupa inicjatywna z Bytoni

3. WSPÓŁORGANIZACJA:
- Zespół Szkół Publicznych w Bytoni.
- Nadleśnictwo Kaliska
-Hufiec ZHP Czarna Woda
- Stanisław Oller

4. KOMITET ORGANIZACYJNY:
Kierownik zawodów: - Szymon Skalski
Sędzia Główny: - Rafał Sikora
Sędziowie: - Michał Sikora Mariusz Kowalewski
Budowa tras: - Rafał Sikora, Michał Sikora, Mariusz Kowalewski, Szymon Skalski

5. BAZA ZAWODÓW:
Zespół Szkół Publicznych w Kaliskach .
Marsz odbędzie się w Kaliskach
Zbiórka i parking dla samochodów: Zespół Szkół Publicznych w Kaliskach
Start: Płociczno - skrzyżowanie dróg

Przyjazdy PKP:
Z Chojnic: 06:16, 07:10 (w Kaliskach 07:14, 08:00)
Z Tczewa: 8:22 ( w Kaliskach 09:13)
Odjazdy po rajdzie:
Do Chojnic: 14:35, 15:45, 16:53, 17:44, 19:30, 21:47
Do Tczewa 15:08, 16:35, 17:41, 20:48

6. FORMA I KATEGORIE:
Kategorie zgodne z regulaminem Pucharu Borów Tucholskich
Jeden etap dzienny.
- Kategoria TZ ( zaawansowani ) – bez ograniczeń, zespoły startujące na trasie mogą liczyć
maksymalnie 2 osoby, długość trasy ~ 15 km
- Kategoria TJ ( młodzieżowa ) – młodzież szkół gimnazjalnych i średnich, zespoły startujące
na trasie mogą liczyć maksymalnie 2 osoby, długość trasy ~ 13 km
- Kategoria TD ( drużynowa ) – zespoły min. 3 osoby – max 10 osób (dla początkujących
osób, które dopiero zaczynają swoją przygodę z marszami na orientację), długość trasy ~ 10 km

W kategorii TD nie jest prowadzona generalna klasyfikacja końcowa.

7. MAPY I TEREN:
mapy wykonane w programie OCAD, nietypowe, kolorowe, nieaktualizowane mapy w kategorii TP pełne, w skali 1:10000; w pozostałych kategoriach (TJ i TZ) pozbawione części treści, proporcjonalnie do stopnia trudności danej trasy, w skalach 1:10000, oraz 1:25000; Teren lesisty o zmiennej przebieżności, z wyraźnym wpływem człowieka, miejscami podmokły, przecięty ciekami wodnymi, piaszczysty, o dużej ilości przecinek.

8. RAMOWY PROGRAM ZAWODÓW:
godz. 8:00 – 9:15 przyjęcie zawodników
godz. 9:15 – 9:30 oficjalne rozpoczęcie
godz. 9.35 – 9.40 odprawa techniczna
godz. 9:45 godz. „0” start pierwszych zespołów
godz. 16:30 zamknięcie mety
godz. 17:30 zakończenie zawodów


9. ZGŁOSZENIA I WPISOWE:
Zgłoszenia (ilość zespołów, nazwisko i imię zawodników, jednostka zgłaszająca)
należy dokonać do dnia 5.05.2009 r. na telefon kom. sms-em 723863821 lub
pocztą internetową starworms4@wp.pl
Wpisowe – 5 zł płatne w sekretariacie zawodów (osoby wcześniej nie zgłoszone 8 zł ).

10. ŚWIADCZENIA:
- ciepły posiłek i napój
- nagrody i dyplomy za 1- 3 miejsce
- potwierdzenie punktów do Pucharu Borów Tucholskich, OInO, OTP,



11. POSTANOWIENIA KOŃCOWE:
- zawody odbędą się bez względu na pogodę
- uczestnicy startują na własną odpowiedzialność i ubezpieczają się we własnym
zakresie
- nie zapewnia się wszystkich świadczeń osobom wcześniej nie zgłoszonym
- rywalizacja na trasie zgodna z zasadami PTTK- ostateczna interpretacja regulaminu należy do organizatorów
- organizatorzy zastrzegają sobie prawo do zmian w regulaminie zawodów.

12. INFORMACJE DODATKOWE:
Całą historię dotyczącą marszu można zobaczyć tylko na http://starworms.blogspot.com
która będzie się ukazywać stopniowo.

Regulamin może ulec zmianie!!!
Źródło: neptun.gda.pl/forum/viewtopic.php?t=152


Temat: Puchar Borów Tucholskich na Kociewiu
W imieniu organizatorów zapraszamy na kolejną rundę PBT Castri 2009

W tym roku motywem przewodnim jest komiks.
Jak wiadomo może on powstawać jako samodzielna produkcja, dlatego też przybądź i stwórz własną historię, wykreuj się na bohatera. Wszystko zależy od Ciebie.


REGULAMIN:

1. ORGANIZATOR:
Uczniowski Klub Sportowy Włóczykij
przy Zespole Szkół Publicznych w Osieku ul. Partyzantów Kociewskich 51, 83-221 Osiek

2.TERMIN:
20.06.2009r. (sobota)

3. KOMITET ORGANIZACYJNY:
Kierownik zawodów, Sędzia Główny, Sędziowie, Budowa tras
Ewelina Danielewicz Organizator InO nr 2/88/2008
Paulina Danielewicz Organizator InO nr 3/89/2008

4. BAZA ZAWODÓW:
Start i meta budynek Ochotniczej Straży Pożarnej w Skórzennie.
5.CELE ZAWODÓW:
- rozwijanie wśród młodzieży i dorosłych zamiłowania do uprawiania sportu, turystyki kwalifikowanej i
rekreacji,
- podnoszenie ogólnej sprawności i zdrowotności uczestników,
- popularyzacja turystycznych imprez na orientację, jako doskonałej formy niekonwencjonalnego
wypoczynku,
- wymiana doświadczeń oraz integracja środowiska sympatyków InO,
- praktyczne potwierdzenie własnych umiejętności w posługiwaniu się mapą i kompasem,
- przyznanie punktów do klasyfikacji Pucharu Borów Tucholskich,
- praktyczne potwierdzenie własnych umiejętności w posługiwaniu się mapą i kompasem,
- poznanie uroków terenów gminy Osiek.

6. FORMA I KATEGORIE:
Kategorie zgodne z regulaminem Pucharu Borów Tucholskich
Jeden etap dzienny.
- Kategoria TZ ( zaawansowani ) – bez ograniczeń, zespoły startujące na trasie mogą liczyć
maksymalnie 2 osoby, długość trasy ~ 15 km
- Kategoria TJ ( młodzieżowa ) – młodzież szkół gimnazjalnych i średnich, zespoły startujące
na trasie mogą liczyć maksymalnie 2 osoby, długość trasy ~ 13 km
- Kategoria TD ( drużynowa ) – zespoły min. 3 osoby – max 10 osób (dla początkujących
osób, które dopiero zaczynają swoją przygodę z marszami na orientację), długość trasy ~ 10 km
W kategorii TD nie jest prowadzona generalna klasyfikacja końcowa.

7. MAPY I TEREN:
mapy wykonane w programie OCAD, nietypowe, kolorowe, aktualizowane, stopnia trudności
proporcjonalny do danej trasy, mapy w sakli 1:12500,1:25000; teren lesisty o zmiennej przebieżności, z
wyraźnym wpływem człowieka, miejscami podmokły, przecięty ciekami wodnymi, piaszczysty, o dużej
ilości przecinek.

8. RAMOWY PROGRAM ZAWODÓW:
09.00 - 9.45 przyjmowanie uczestników
10.15 - uroczyste rozpoczęcie zawodów
10.30 - godzina "0" wszystkich kategorii
12.30 - 15.00 meta wszystkich kategorii
16:00 - zamknięcie mety
17:30 – zakończenie zawodów

9. ZGŁOSZENIA I WPISOWE:
Zgłoszenia (ilość zespołów, nazwisko i imię zawodników, jednostka zgłaszająca)
należy dokonać do dnia 18.06.2009 r. przesyłając na adres mnocastri@wp.pl lub wysyłając sms pod
numer 507705360
Wpisowe – dla kategorii TZ i TJ 5 zł, dla kategorii TD 3 zł, płatne w sekretariacie zawodów

10. ŚWIADCZENIA:
- ciepły posiłek i napój,
- nagrody i dyplomy za 1- 3 miejsce,
- potwierdzenie punktów do Pucharu Borów Tucholskich,
- kolorowe mapy dla każdego uczestnika,
- inne nieujawnione.

11.POSTANOWIENIA KOŃCOWE I UWAGI:
- zawody odbędą się bez względu na pogodę,
- zawodnicy ubezpieczają się we własnym zakresie,
- zawodnicy startują na własną odpowiedzialność,
- ostateczna interpretacja regulaminu należy do organizatorów,
- wszyscy uczestnicy zobowiązani są przestrzegać Karty Turysty, przepisów ppoż., kodeksu drogowego
oraz - zasad uczciwego współzawodnictwa,
- podczas pokonywania trasy uczestnicy nie mogą korzystać z żadnego środka lokomocji oraz pomocy
osób trzecich
- organizator zastrzega sobie prawo do wycofania z trasy uczestnika w przypadku niezdolności
kontynuowania wysiłku lub też w przypadku stwierdzenia złamania przepisów niniejszego regulaminu
- na zawodach obowiązuje punktacja według Zasad Komisji InO ZG PTTK w Warszawie,
- za szkody wyrządzone wobec uczestników jak i osób trzecich organizator nie odpowiada,
- zgłoszenie po terminie nie gwarantuje pełnych świadczeń,
- zaleca się zabranie ze sobą przyrządów do pracy z mapą tj. kompas, przybory do pisania, kątomierz…

SZCZEGÓŁOWE INFORMACJE NA WWW.WLOCZYKIJ.GD-NET.PL

Serdecznie zapraszamy
Źródło: neptun.gda.pl/forum/viewtopic.php?t=152


Temat: Puchar Borów Tucholskich na Kociewiu
III Rajd na Orientację „Wygoniec”
27 – 28.11.2009 r.

Regulamin:

1. Organizatorzy:
• Kaliska Drużyna Harcerska "Czarne Stopy"
• Stowarzyszenie Rozwoju Gminy Kaliska

1. Patronat Honorowy:
• Wójt Gminy Kaliska

2. Czas:
• 27 - 28 października 2009 r.
- Rozpoczęcie: 20.00 (OSP Kaliska)
- Zakończenie: 17.00 (PSP w Piecach)

3. Miejsce:
• Gmina Kaliska

4. Cele:
• popularyzacja imprez na orientację jako doskonałej formy wypoczynku
• praktyczne potwierdzenie własnych umiejętności w posługiwaniu się mapą i
kompasem
• pokazanie pięknych zakątków, walorów krajobrazowych i atrakcji przyrodniczych w gminie Kaliska.

5. Sponsorzy:
• Bona Dom Handlowy Renata Bona

6. Patronat medialny:
• Wieści z Kociewia
• Goniec Kaliski

7. Współorganizatorzy:
• Publiczna Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Piecach
• Kajaki-Sękowski
• Urząd Gminy Kaliska

8. Zespól organizacyjny:
• Jakub Otta (kierownik zawodów)
• Michał Chyliński OInO Nr 3/102/2009 (sędzia główny)
• Jarosław Otta
• członkowie i sympatycy 1. KDH

9. Baza zawodów:
Publiczna Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Piecach ul. Kościelna 3

10.Zgłoszenia:
• Do dnia: 22.11.2009
• Adres: kubaotta@gmail.com, tel. 514453941
• zgłoszenie powinno zawierać: Nazwę, skład drużyny, kategorie startową, numer kontaktowy.

11.Oplata startowa:
• dla osób zgłoszonych do 22.11.2009 - 5 zł. (płatne w sekretariacie zawodów)
• dla osób zgłoszonych po 22.11.2009 - 7 zł. (płatne w sekretariacie zawodów)

12.Dojazd:
• Tczew: 18:38 - Kaliska: 19:29
• Chojnice:19:50 - Kaliska: 20:47

13.Forma:
2 etapy (nocny, dzienny)

14.Ranga:
• zawody regionalne - 2 punkty do odznaki InO
• kat.TJ, TZ zaliczana do Pucharu Borów Tucholskich w MnO

15.Kategorie startowe:
• Kategoria TZ (zaawansowani) – bez ograniczeń, zespoły startujące na trasie mogą liczyć maksymalnie 2 osoby. Kategoria TJ (juniorzy) – młodzież szkół gimnazjalnych i średnich, zespoły
startujące na trasie mogą liczyć maksymalnie 2 osoby.
• Kategoria TD (drużynowa) – zespoły min. 3 osoby – max 10 osób

16.Program:
27.09.2009 (Piątek)
20.00 - 21.30 Przyjmowanie uczestników w OSP Kaliska
21.30 - uroczyste rozpoczęcie zawodów
22.00 - wywieszenie minut startowych wszystkich kategorii
22.10 - godzina "0" dla wszystkich kategorii ok.
3.30 - zamkniecie mety etapu nocnego wszystkich kategorii

28.09.2009 (Sobota)
7.00 - odprawa przed etapem dziennym
7.30 - start etapu dziennego wszystkich kategorii ok.
13.00 - zamkniecie mety etapu dziennego wszystkich kategorii
13.00 - 14.30 - Koncert
15.00 - 16.00 - ogłoszenie wyników, zakończenie RnO

17.Świadczenia:
Mapy, prowiant, puchary, dyplomy, nagrody rzeczowe, naklejka
okolicznościowa, potwierdzenie punktów do OInO i OTP, atrakcje na trasie.

18.Informacje dodatkowe:
• Jakub Otta: kubaotta@gmail.com tel. 514 453 941
• Michał Chyliński: michal.chy@gmail.com tel. 507 361 516

19.Postanowienia końcowe:
• na trasie może spotkać uczestników przygoda kajakowa (należy wziąć to pod uwagę przy przygotowaniu ekwipunku),
• organizator zapewnia transport bagaży z miejsca startu do bazy.
• zawody odbędą się bez względu na pogodę,
• zawodnicy startują na własną odpowiedzialność, osoby niepełnoletnie za pisemną zgodą rodziców,
• ostateczna interpretacja regulaminu należy do organizatorów,
• za szkody wyrządzone wobec uczestników jak i osób trzecich organizator nie odpowiada,
• szczegółowe informacje na stronie www.harcerze.kaliska.pl


ZGODA RODZICÓW/OPIEKUNÓW
1. Wyrażam zgodę na udział będącego pod moją prawną opieką dziecka (imię i nazwisko dziecka) ........................................... w III Rajdzie na Orientację „Wygoniec” organizowanym 1. Kaliską Drużynę Harcerską i Stowarzyszenie Rozwoju gminy Kaliska w dniach 27 – 28 listopada 2009r, w Publicznej Szkole Podstawowej w Piecach.
2. Rajd rozpoczyna się w piątek (27/11) o godzinie 20:00 w remizie OSP w Kaliskach.
3. Rajd kończy się w sobotę (28/11) o godzinie 17:00 w Publicznej Szkole Podstawowej w Piecach.
4. Zezwalam na samodzielny dojazd dziecka na Rajd.
5. Zezwalam na samodzielny powrót dziecka po zakończeniu Rajdu.
6. Oświadczam, że w razie zagrożenia życia dziecka zgadzam się na jego leczenie szpitalne, zabiegi diagnostyczne, operacje.
7. W razie konieczności powiadomić: ..............................................
telefon kontaktowy stacjonarny: ...................... komórkowy ......................
8. Adres dziecka:
ulica: .................................................................. kod, miejscowość: ................................................ PESEL: _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
9. Oświadczam, że dziecko może odbywać długie marsze.
10. Oświadczam, że nie ma przeciwwskazań do uprawiania przez dziecko rekreacji kajakowej.
11. Czy istnieją specjalne zalecenia (lekarskie) dotyczące opieki nad dzieckiem? [TAK],[NIE] (niepotrzebne skreślić). Jeśli tak to jakie?
............................................................................................................. ..........................
...................................................................................
............................................................................................................. ...................................
..........................................................................
Źródło: neptun.gda.pl/forum/viewtopic.php?t=152